Voor de vernieuwing van de identiteit van de NSOB (Nederlandse School voor Openbaar Bestuur) is er gekozen voor een meer uitgesproken stijl.
Deze huisstijl is ontwikkeld tijdens mijn dienst voor ontwerpwerk.
Er is gekozen voor een vanzelfsprekend woordmerk. De letters NSOB staan recht onder elkaar waardoor deze een serie vormen.
Tezamen met een lichtblauwe achtergrond zorgt dit voor een herkenbaar uiterlijk.
Naast een strak logo word er creatief omgegaan met de typografie in de titels. De omslagen van publicaties en brochures worden op blauw papier gedrukt. Hierdoor blijven de drukkosten beperkt en de stijl consistent.
De blauwe achtergrond word doorgetrokken naar de website. Daarnaast komen de ontwerpen voor de omslagen ook terug op de detailpagina's.
De voor de doelgroep belangrijke pagina's hebben componenten om de engagement te verhogen. Bij nieuwsberichten heeft de gebruiker de optie om zichzelf in te schrijven voor de digitale nieuwsbrief. Word een link naar de desbetreffende publicatie per mail verstuurd. En kunnen gebruikers persoonlijk benadert worden bij interesse voor een specifieke opleiding. Door de specifieke doelgroep en een loyaal klantenbestand word deze persoonlijke benadering gewaardeerd.
Andere projecten
citizenMDigitale assistent voor hotelketen
NetwaveVisualisatie van scheepsdata
BeamrzRidesharing app
Kunst in UtrechtDynamisch maken van een kunst database
Liberty Global appStreaming app
EMMAStrategische content
Placebo happinessPortretten van geforceerd geluk
HCOMultisite ontwerp
Pro FreestyleIdentiteit voor freestyle evenementen
AH Lekker weg, Lekker thuisIdentiteit voor dienst Albert Heijn
SpanningscirkelsRuimtelijk werk met cirkels
Fokke & SukkeCompositie op basis van Fokke & Sukke
SonsbeekRoutekaart en publicatie van collectie